Podul Braila-Tulcea peste DUNARE
Podul BRĂILA este un pod rutier hobanat, suspendat peste DUNĂRE între BRĂILA, un oraș din estul ROMÂNIEI, și malul opus al râului din județul TULCEA. Construcția are 1.974,30 m, lungime cu 1.120 m deschidere principală, două porțiuni laterale - de 489,65 m lungime pe malul BRĂILA și 364,65 m lungime pe malul TULCEA - și două viaducte de acces de 110 m lungime. Podul va îmbunătăți traficul rutier din zona GALAȚI-BRĂILA către CONSTANȚA și TULCEA. Proiectul podului a fost atribuit în 2017, asociației „ASTALDI” (acum Webuild) și „IHI Infrastructure Systems”, pentru un cost estimat la 434 de milioane de euro, iar lucrările de construcție au început în decembrie 2018. Constucția a fost inaugurată în 6 iulie 2023, însă fără a fi dat în folosință. Înainte de a fi dat în folosință, deține câteva recorduri internaționale jenante de reținut: • deși, de două ori mai scurt și mai puțin complex decât „viaductul MILLAU” (2,46 Km și 343 m înălțime), este mult mai scump decât acesta: „podul BRĂILA” = 434 milioane de euro, „viaductul MILLAU” = 394 milioane de euro; • viaductul francez, construit în 2004, n-a raportat încă nici-o reparație, pe când cel de la BRĂILA - finalizat în 2023 - care, nou-nouț fiind și încă ne-funcțional în anul 2024, deja se află la a 2-a reparație! Concluzia vine de la sine: FRANȚA rămâne în istoria științei și tehnicii sec. XXI prin monumentala realizare inginerească, România - prin fușereală și șmecherii financiare ale unor reprezentanți guvernamentali! (NOTA. Dacă ați „scăpat” ceva ce ar fi putut satisface curiozitatea Dvs, puteți recupera de aici!: https://www.nicepps.ro/utilizator-is-8780.html)