Pictură iluzionistă
În lumea artei contemporane, abundă forme extrem de interesante și incredibil de diverse de expresie creativă. A fi un portretist de talie mondială, hiper-realist, merită să te simți încântat. Totuși, cu înțelepciune, Robin Eley și-a dat seama cum să adauge o dimensiune suplimentară de relevanță contemporană practicii sale - prin conceperea atentă, aproape metodică, a unei serii de portrete fotorealiste care explorează consecințele importante ale culturii digitale asupra vieților și psihicului nostru. Artificiul. Izolarea. Deconectarea. Printre diversele sale explorări picturale, Eley a înfățișat figuri care sunt fizic goale pentru lume și totuși învăluite într-o barieră sintetică de celofan, reprezentativă pentru indisponibilitatea lor emoțională. El a făcut un pas mai departe, pictând asemănări digitale prismatice ale subiecților săi, forțând privitorul să-și exercite materia cenușie umplând mental golurile portretelor. Lucrările sale cele mai recente trebuie văzute pentru a fi crezute – picturi cu capodopere, Mona Lisa, Fata cu cercel de perle, Noaptea înstelată, Lăptăresa sau Salvator Mundi, învelite în plastic. Iluzia continuă chiar și dincolo de suportul pânzei unde a extins părțile laterale neregulat pentru a spori aspectul plasticului care se întoarce în jurul marginilor lucrării.
Comentarii (1)
Adrian TOIA
Un pps interesant care continuă preocuparea perseverentă și constantă a lui CIPRI pentru prezentarea unor noi forme de expresie în arta contemporană. Toate aprecierile pentru asta.
Artistul ar merita un comentariu mai lung despre „cioburile” picturale ale viziunii sale.
Dar Cipri este rareori amator de schimburi de opinii și preferă doar aprecierile mute...
Poate că este influențat de „consecințele importante ale culturii digitale asupra vieților și psihicului nostru. Artificiul. Izolarea. Deconectarea”
De aceea procedez aproape la fel...